Tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Huoltovuorio.fi on verkkokauppa, jonka ylläpidosta, sekä tuotteiden myynnistä vastaa Huolto Vuorio Oy (Y-tunnus 0460022–2, Lukkosepänkatu 4, 20320 Turku). Asiakkaiden sekä Huolto Vuorion välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä ehtoja, ja muilta osin Suomen, sekä EU:n lainsäädäntöä kuluttaja- ja yrityskaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta. Huolto Vuoriolla on oikeus muuttaa näitä ehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan aina tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa Huolto Vuorio Oy:n verkkosivuilta (www.huoltovuorio.fi). 

Huolto Vuorio Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä (force majeure). Ylivoimaisena esteenä voidaan pitää ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Huolto Vuorion vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Huolto Vuorio on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

Tuotteiden tilaaminen

Asiakkaan tulee tutustua huolellisesti tuotteiden tuotetietoihin ennen tilauksen tekoa. Kaikki tuotteeseen liittyvät tiedot löytyvät verkkokaupasta tuotteen tuotesivulta. Mikäli et ole varma tuotteen sopivuudesta tai haluat saada tuotteesta lisätietoa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme ennen tilausta.  

Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun tilaus lähetetään verkkokaupasta. Asiakas on velvollinen tarkistamaan tilauksensa sisällön huolellisesti ennen tilauksen lähettämistä, sopimusehtojen hyväksymistä ja maksamista. Asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että tilaukseen liittyy maksuvelvollisuus. 

Asioidessaan Huolto Vuorion verkkokaupassa, asiakkaan tulee antaa tilauksen toimitusta varten itsestään oikeat ja täydelliset tiedot.  Vaadittuja tietoja ovat nimi (etu- ja sukunimi), sähköpostiosoite, puhelinnumero, postiosoite, sekä erikseen toimitusosoite. Mikäli haluat, että tilaus toimitetaan eri toimitusosoitteeseen, täytäthän paketin vastaanottajan tiedot toimitusosoite kenttään. Asiakas vastaa aina antamiensa tietojen oikeellisuudesta. Asiakkaan antamia tietoja käytetään vain ja ainoastaan tilauksen edistämiseen tarvittavissa toimenpiteissä, mikäli erillistä lupaa markkinointimateriaalin lähettämiselle ei ole annettu. 

Hinnat ja verkkokaupassa maksaminen

Verkkokaupassamme näkyvät hinnat sisältävät aina arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia, ellei toisin ole mainittu tai sovittu. Toimituskustannukset selviävät tilauksen tekovaiheessa, jolloin asiakas pystyy valitsemaan haluamansa toimitustavan. Mikäli hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo. Huolto Vuorio pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvissä tuote- tai hintavirhetapauksissa. 

Huolto Vuorio Oy:n verkkokauppa tarjoaa toisinaan asiakkaille alennuskuponkeja, joilla voi saada esimerkiksi toimituskustannukset veloituksetta. Asiakas voi pääsääntöisesti käyttää yhtä alennuskuponkia vain kerran, ellei toisin ole mainittu. Alennuskupongin edun saamiseksi alennuskoodin tulee olla voimassa tilauksen tekohetkellä. Alennusta ei voida aktivoida tilaukseen jälkikäteen. Mikäli alennuskoodin käytössä ilmenee ongelmia, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme ongelmien selvittämiseksi.  

Tilaus voidaan maksaa tilausprosessin lopussa käytettävissä olevilla maksutavoilla. Maksunvälittäjinä verkkokaupassamme toimii Svea ja Klarna. Maksutapahtuman jälkeen tilaus tulee verkkokauppamme järjestelmään käsiteltäväksi. Mikäli maksussa ilmenee ongelmia, olethan yhteydessä ensisijaisesti maksunvälittäjään tai asiakaspalveluumme. Kuluttaja-asiakkailla on mahdollisuus valita lasku maksutavaksi maksunvälittäjien tarjoamien laskuvaihtoehtojen avulla. Maksu on aina suoritettava maksunvälittäjiemme kautta, emmekä lähetä tilauksien mukana-, sähköpostissa- tai muulla tavalla laskua asiakkaillemme, poikkeustilanteita lukuun ottamatta.  

Mikäli asiakkaalla ei ole käytössä mitään verkkosivuillamme ilmoitetuista maksutavoista, on asiakkaan mahdollista tehdä tilaus asiakaspalvelumme kautta, jolloin lähetämme tilauksesta ennakkolaskun asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Laskuun lisätään myös laskutuslisä 10 EUR (sis alv 24%). Maksamalla laskun asiakas hyväksyy tilauksen ja sen sisällön. Tilaus siirtyy toimitettavaksi vasta silloin, kun maksusuoritus on tullut Huolto Vuorion tilille. 

Tuotteiden saatavuus

Suurin osa verkkokauppamme tuotteista on varastotuotteita, joiden varastoarvo selviää tuotesivulta. Mikäli tuote ei ole varastotuote, ilmoitamme toimitusaika-arvion. Pyrimme aina siihen, että tuotesivulla ilmenevät saatavuustiedot olisivat ajankohtaiset, mutta aina emme voi kuitenkaan taata tietojen virheettömyyttä, tuotteiden saatavuutta tai niiden riittävyyttä. Monilla tuotteilla on maailmantilanteesta johtuen saatavuusongelmia, joten toimitusaika-arvio ei aina ole ajankohtainen, sillä arviot saattavat muuttua radikaalisti lyhyen ajan sisällä. Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Mikäli tarvitset tuotteen kiireellisesti tai toimitettuna tiettyyn päivämäärään mennessä, olethan ensin yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Mikäli tuotteiden toimittaminen viivästyy arvioidusta ajankohdasta, Huolto Vuorio pyrkii ilmoittamaan asiakkaalle viivästyksestä mahdollisimman nopeasti. Asiakas hyväksyy uuden arvioidun toimitusajan, mikäli tilausta ei peruta ja yhteydenottoihin ei vastata viivytyksettä. Tilaus on mahdollista perua, mikäli uusi toimitusaika ei sovi asiakkaalle.  

Toisinaan verkkokaupassamme voi olla tuotteita joiden valmistus on lopetettu tai niiden saatavuustieto on muuttunut oleellisesti. Pyrimme poistamaan lopetetut tuotteet verkkokaupastamme välittömästi. Mikäli tilauksella on tuote, jonka valmistus on lopetettu, ilmoitamme siitä asiakkaalle viivytyksettä ja palautamme rahat tilatusta tuotteesta täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta. Voimme myös tarjota korvaavaa/vastaavaa tuotetta lopetetun tuotteen tilalle. Asiakas hyväksyy korvaavan tuotteen vastaamalla yhteydenottoomme myöntyvästi.

Tilauksen toimitus

Huolto Vuorio Oy toimittaa tuotteita kaikkialle Suomeen (mukaan lukien Ahvenanmaa), sekä moneen EU-maahan, ja erikseen sovittaessa myös EU-alueen ulkopuolelle.  

Suomen sisäisissä lähetyksissä valittavissasi on Postin ja Matkahuollon pakettipalvelut. Ulkomaille toimitettavat tilaukset toimitamme aina tilauskohtaisesti, Postnordin tai Postin kautta. Baltian maihin toimitettavissa tilauksissa käytämme Postia. 

Suuret tuotteet toimitamme Postnordin tai DB Shenckerin kautta. Toimitukseen ei sisälly sisään kantoa, vaan tuotteet toimitetaan valitsemasi toimitusosoitteen tontille. Mikäli haluat lisäpalveluna esimerkiksi sisään kannon, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Lisäpalvelut eivät kuulu toimitushintaan, ja niistä veloitetaan erikseen.  

Kun tilaus lähtee varastoltamme, saat sähköpostiisi seurantakoodin, joka ohjaa sinut valitsemasi kuljetusyrityksen sivuille, jossa voit seurata tilauksen toimituksen edistymistä. Mikäli tilaus ei tule perille kohtuullisessa ajassa, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin selvitämme asian kuljetusyrityksen kanssa. Voit myös olla ongelmatilanteissa suoraan yhteydessä valitsemaasi kuljetusyritykseen. 

Kun lähetys on saapunut noutopisteeseen, saat siitä saapumisilmoituksen tekstiviestitse ja sähköpostiin. (Huom. Omaposti sovelluksen käyttäjät eivät saa enää erikseen saapumisilmoitusta tekstiviestitse, ainoastaan sovellus ilmoittaa paketin saapumisesta).  

Mikäli kaikki tilauksen tuotteet eivät mahdu samaan pakettiin, toimitamme ne useammassa paketissa. Saat kaikkien pakettien seurantakoodit erikseen, jos tilauksesi tulee useammassa yksikössä. 

Huolto Vuoriosta tilattujen, asiakkaalle kuljetettavien tavaroiden vahingoittumisesta tai katoamisesta vastaa kuljetuksen aikana Huolto Vuorio. 

Tuotteiden noutamatta jättäminen ei vastaa palautusta. Noutopaikasta noutamatta jääneet paketit, joita asiakas ei ole noutanut, palautuvat Huolto Vuoriolle. Tarkistathan saapumisilmoituksesta paketin säilytysajan, jotta tällaisia tilanteita ei pääse tapahtumaan. Huolto Vuorio on oikeutettu perimään asiakkaalta noutamatta jättämisestä aiheutuneet kulut. Postin ja Matkahuollon asiakkaat pystyvät ostamaan paketille lisää noutoaikaa kuljetusyrityksien omien sivujen kautta. 

Sinulla on myös mahdollisuus noutaa verkkokaupastamme tilaamasi tuotteet toimispisteeltämme (Lukkosepänkatu 4, 20320 Turku). Tilauksia voi noutaa myymälämme aukioloaikojen mukaisesti (ark. 8–16). Mikäli olet valinnut nouto myymälästä vaihtoehdon, saat noutoilmoituksen teksti- ja sähköpostiviestinä.  

Huolto Vuorio ei vastaa sellaisista virheistä toimituksessa, jotka ovat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Tällaisia tilanteita voivat olla esim. asiakkaan antamat väärät toimitustiedot tai kuljetusyrityksen virheellinen paketin jakelu. Autamme tietysti asian selvityksessä, mikäli virhe on tapahtunut, mutta emme vastaa mahdollisista lisäkuluista, jota esimerkiksi paketin siirto voi aiheuttaa. 

Tilauksen sisällön tarkastaminen

Pakettia noutaessasi, muistathan tarkistaa paketin ulkoisen kunnon. Mikäli paketti näyttää selvästi kärsineeltä, ei sitä tule ottaa vastaan. Voit tehdä yhdessä kuljetusyrityksen edustajan kanssa vahinkoilmoituksen. Mikäli noudat pakettisi pakettiautomaatista, dokumentoi paketin ruhjeet kuvina, ja lähetä ne asiakaspalveluumme.  

Paketin saatuasi ja avattuasi, tarkistathan tuotteiden kunnon viivytyksettä. Välillä paketit voivat olla ulkoisesti virheettömiä, mutta sisällä oleva tavara voi olla altis rikkoutumiselle (mm. ilmanvaihtokoneiden puhaltimet, lasiset osat, vihanneslaatikot yms.).  

Mikäli tuote/toimitus on virheellinen tai rikkoutunut, ilmoitathan siitä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Kuluttaja-asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus ilmoittaa virheestä kahden kuukauden kuluessa sen havaitsemisesta. Toivomme, että reklamaatio tilanteissa asiakas ottaisi kuvia, jotta virhe voidaan todentaa mahdollisimman helposti ja vaivatta.  

Mikäli vahvistamme, että tuotteessa/toimituksessa on virhe, toimitamme virheettömän tuotteen tilalle. Huolto Vuorio vastaa tuotteen virheestä lakisääteisen virhevastuun mukaisesti yksin tai yhdessä tuotteen valmistajan kanssa.  

Huolto Vuorion vastuu ei kata tuotteen vioittumista toimituksen jälkeen, tuotteen normaalia kulumista eikä tuotteen käyttö- ja hoito-ohjeiden vastaisesta käytöstä, huollosta tai muun kuin Huolto Vuorion tekemien korjaustoimenpiteiden johdosta aiheutunutta vioittumista.  

Takuu

Huolto Vuorio ei myönnä tuotteille erillistä takuuta. Tuotteiden mahdollinen takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Varaosilla ei ole samanlaista takuuta kuin esim. kodinkoneilla, joten tilanteet katsotaan aina tapauskohtaisesti, valmistajan ohjeiden mukaan. Mahdollisissa takuutilanteissa olethan yhteydessä asiakaspalveluumme. Saat toimituksen mukana lähetteen, joka toimii kuittina ostoksestasi, sekä takuutodistuksena.

Palautusoikeus

Alla olevat kohdat koskevat vain ja ainoastaan kuluttaja-asiakkaita. Yritysasiakkailla ei ole palautusoikeutta. Yritysasiakkaiden lisäehdot löytyvät alempaa. 

Kuluttaja-asiakkailla on kuluttajansuojalain perusteella oikeus syytä ilmoittamatta peruuttaa verkkokaupassa tai asiakaspalvelun (etämyyntinä) tekemä tilaus 14 päivän kuluessa. 

Pidäthän tuotteen alkuperäisessä kunnossa siihen asti, kunnes olet päättänyt pitää tavaran (mukaan lukien myyntipakkaus). Muunneltuja tai ei alkuperäisessä kunnossa olevia tuotteita emme ota vastaan. Palautetun tuotteen tulee olla virheetön ja siinä kunnossa kuin se on varastoltamme lähtenyt.  

Huolto Vuorion palautusoikeus on 30 vuorokautta, joka lasketaan tuotteen vastaanottamisesta. Saat toimituksen mukana palautuslomakkeen, jonka avulla voit palauttaa tuotteen Postin toimipisteeltä. Palautuslomake sisältää palautusnumeron, joka annetaan postivirkailijalle. Täytä palautuslomakkeessa olevat kentät mahdollisimman selkeästi. Pakkaathan palautettavat tuotteet mahdollisimman hyvin, jotta ne säilyvät ehjänä. Toivomme, että ilmoittaisit palautuksesta myös sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa(a)huoltovuorio.fi. 

Muista säilyttää postivirkailijalta saamasi kuitti lähetyksestä, sillä jos paketti katoaa, on paketin katoaminen asiakkaan vastuulla, mikäli kuittia ei ole esittää. 

Palautuksen mukana tulee toimittaa kaikki mahdolliset lisäosat, kuten esimerkiksi käyttöohjeet ja esitteet. Mikäli tilauksen mukana on tullut kaupanpäällinen, tulee sekin myös palauttaa alkuperäisten tuotteiden lisäksi. 

Postin palautusnumeron avulla palauttaminen on asiakkaalle maksutonta. Voit palauttaa tilauksesi myös myymäläämme veloituksetta. 

Palautusoikeuden rajoitukset 

Palautusoikeus ei ole voimassa tuotteille, jotka ovat tehty asiakkaan toiveiden mukaisesti. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi kaapelit, joita myydään metritavarana. Emme myöskään ota palautuksena vastaan hygieniatuotteita, mikäli pakkaus on avattu. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi partakoneet, pyyhkeet, pefletit yms.  

Sähköisillä osilla kuten vastuksilla, ilmanvaihtokoneen puhaltimilla, piirikorteilla, kondensaattoreilla… ei ole palautusoikeutta, mikäli tuote on ollut kytkettynä. Sähköisiä osia vastaanottaessamme tarkistamme niiden kunnon perinpohjaisesti. Olethan siis aina yhteydessä ensin asiakaspalveluumme, mikäli olet epävarma, onko osa juuri laitteellesi sopiva.

Huomioithan, että sähköisiä osia saa asentaa vain pätevä alan ammattilainen. Huolto Vuorio ei ota vastuuta mahdollisista vahingoista, joita tuotteen virheellinen asentaminen saattaa aiheuttaa. Emme voi myöskään antaa neuvoja sähköisten osien asentamiseen. Tutustuthan lisää sähköasennuksiin Tukesin sivuilta: www.tukes.fi.

Palautuksen hyvitys

Kun palautuslähetys saapuu varastollemme, otamme sen käsittelyyn mahdollisimman pian. Saat kuittauksen sähköpostiisi, kun palautus on käsitelty. Hyvitämme vain palautetut tuotteet, mikäli tilauksella on useampi tuote. Hyvitämme tilauksen arvon kokonaisuudessaan (mukaan lukien postimaksu).  

Asiakkaalle hyvitetään tilauksella olevan tuotteen alkuperäinen arvo, eikä mahdollisia jälkeenpäin tulleita hinnanmuutoksia oteta huomioon. Asiakkaalle ei aiheudu ylimääräisiä kustannuksia palautuksen hyvityksestä. 

Palautettavan verkkokauppatilauksen rahat palautetaan alkuperäistä maksunvälittäjän palvelua käyttäen. Tilinumeroa ei ole tarpeen toimittaa asiakaspalveluumme. Rahojen palautumisessa voi kestää muutama arkipäivä. 

Yritysasiakkaiden lisäehdot

Yritysasiakkaana voit luoda tilin verkkokauppaamme. Mikäli luot tilin yrityksellesi verkkokauppaamme, vaaditaan seuraavat tiedot: Yrityksen nimi, osoitetiedot, y-tunnus, puhelinnumero, yrityksen sähköposti ja laskutustiedot. Tilin luotuasi saat mahdolliset alennukset ja kampanjat näkyviin. 

Yritysasiakkaat voivat maksaa tilauksen normaalisti maksunvälittäjien kautta, tai valita vaihtoehtoisesti laskun. Lasku toimitetaan yritysasiakkaan antamaan laskutusosoitteeseen. Ensimmäisellä laskutuskerralla vaadimme yritysasiakkailtamme ennakkomaksun laskulle. Mikäli toimitettuja laskuja ei suoriteta ajallaan tai ilmenee muita ongelmia, voimme asettaa yritysasiakkaan väliaikaisesti ostokieltoon. Laskutukseen liittyvissä ongelmissa tai epäselvyyksissä voit olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen reskontra(a)huoltovuorio.fi 

Huolto Vuorio ei vastaa tuotteen aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Huolto Vuorion korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön. 

Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Huolto Vuorion vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun, ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut. 

Huolto Vuorio ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. Huolto Vuorio ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Jättäessään tarjouspyynnön/tilauksen asiakas hyväksyy kiistattomasti Huolto Vuorion sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimuksia ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa Huolto Vuorion sopimusehtojen kanssa. 

Yritysasiakkailla ei ole palautusoikeutta verkkokaupasta tilatuille tuotteille. 

Mahdollisten riitojen ratkaisu

Mikäli osapuolten välillä syntyy kaupasta tai näistä sopimusehdoista erimielisyyttä, osapuolet pyrkivät ratkaisemaan erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). 

Kysyttävää ehdoista?

Mikäli sinulla herää kysyttävää sopimusehdoistamme, voit olla meihin yhteydessä sähköpostitse verkkokauppa(a)huoltovuorio.fi, puhelimitse 02 2330 440 (ark. 9-15), tai chat-palvelumme kautta (ark.8-16).